Лише в Австрії наразі є майже 15 000 громадських зарядних станцій. Станції для заряджання можна знайти за допомогою системи навігації або додатка MyAudi, а також скористатися функцією прокладання маршруту з урахуванням зупинок для заряджання. Завдяки новому зарядному сервісу Audi Charging за допомогою картки для заряджання Audi можна швидко і просто отримати доступ до станцій, що входять до складу мережі. Сервіс Audi Charging пропонує доступ до приблизно 500 000 станцій для заряджання у більш ніж 27 країнах ЄС. Станції мережі стандарту HPC (High-Power-Charging), яка постійно розширюється, ви знайдете в усіх вузлових точках автомагістралей, тож вже через 30 хвилин ви без зайвих зусиль будете готові до подолання наступної ділянки довгого маршруту.
Інформація про зарядні станції в додатку myAudi та в навігаційній системі автомобіля оновлюється щодня. Інформація про наявність зарядних станцій також постійно оновлюється, але з невеликою затримкою в кілька хвилин. Наприклад, якщо ваш автомобіль знаходиться на підземній автостоянці, дані можна буде оновити лише після того, як автомобіль встановить онлайн‑з’єднання (незабаром після виїзду з підземної автостоянки).
На додачу до перелічених пунктів вся актуальна інформація та вказівки доступні у бортовій документації в меню «Високовольтна батарея — Заряджання — Початок заряджання».
Завершення заряджання:
Потужність заряджання залежить від відповідної моделі Audi e-tron та її комплектації. В Audi Q8 e-tron і Audi e‑tron GT доступний як опція другий бортовий зарядний пристрій (On‑Board‑Charger, OBC) забезпечує заряджання моделей Audi з потужністю до 22 кВт. Audi Q4 e-tron заряджається з максимальною потужністю 11 кВт.
Зарядний штекер для мережі змінного струму являє собою штекер Typ 2, що належить до найбільш поширеного типу штекерів на території Європи і визначений як стандартний. Для швидкісного заряджання використовується так званий штекер CCS, що конструктивно являє собою штекер Typ 2 з двома додатковими контактами живлення.
Заряджання вдома можна здійснювати за допомогою системи для заряджання Audi та звичайної силової або побутової розетки. Зарядна система e-tron connect і зарядна система e-tron kompakt мають відповідний адаптер і можуть бути під’єднані до відповідної інфраструктури на місці або адаптовані до зарядної напруги. Більш докладну інформацію див. тут.
Так, Audi e-tron можна заряджати від звичайної побутової розетки. Більш докладну інформацію на тему «e-tron у повсякденні» див. тут.
Час заряджання залежить від доступної потужності та ємності акумуляторної батареї або залишкового заряду батареї. Якщо потужність заряджання становить 11 кВт, що відповідає силі струму у силовій розетці на 16 ампер, Audi e-tron можна повністю зарядити протягом ночі. Тривалість повного заряджання становить приблизно 8–8,5 годин. За допомогою зарядного пристрою стандарту HPC (High-Power-Charging) модель Audi Q8 e-tron можна заряджати з потужністю до 170 кВт. Заряджання протягом 31 хвилинидозволяє відновити 80 % запасу ходу, забезпечивши можливість поїздок на великі відстані. Більш докладну інформацію щодо тривалості заряджання див. тут.
Заряджання у дощ або вологу погоду цілком безпечне. Акумуляторні батареї, штекери та станції для заряджання виготовляються з дотриманням жорстких норм і стандартів, тому струм подається лише за умови ідеального контакту станції з автомобілем.
Сервіс Audi Charging забезпечує можливість доступу до 500 000 станцій для заряджання у 27 країнах Європи. За умови встановлення стандартизованого штекера Typ 2 можна користуватися основними модулями зарядних станцій за кордоном. Перейти до огляду станцій.
За допомогою «рекуперації» автомобіль може відновлювати енергію. При цьому електропривод працює як генератор і перетворює значну частину кінетичної енергії на електричну, яка потім накопичується у високовольтній батареї. Подібно до гальмування за допомогою двигуна в автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння, у процесі рекуперації автомобіль уповільнюється. Це відбувається автоматично, якщо за увімкненої передачі «D» ви натискаєте на педаль гальма або відпускаєте педаль акселератора.
При натисканні на педаль гальма рекуперація використовується для уповільнення автомобіля. Звичайні гальма при цьому задіюються лише у разі потреби. У результаті під час руху з помірною швидкістю забезпечується гальмування майже до повної зупинки автомобіля виключно за рахунок рекуперації без витрат енергії на гальмування та без зменшення запасу ходу.
Рекуперація можлива в автоматичному або ручному режимі:
1. В автоматичному режимі електричний підсилювач гальмівного привода автоматично розподіляє необхідне гальмівне зусилля між електродвигунами і дисковими гальмами. Як правило, гальмування з уповільненням до 3 м/с можливе виключно за рахунок рекуперації.
2. Функція динамічної рекуперації в автоматичному режимі забезпечує зниження швидкості за рахунок рекуперації з урахуванням ситуації на дорозі, наприклад, коли автомобіль попереду гальмує. Крім того, враховуються наявні у пам’яті дані про ділянки доріг, наприклад щодо наявності поворотів або населених пунктів. Цю функцію можна увімкнути або вимкнути в налаштуваннях мультимедійної системи MMI.
3. У якості альтернативи гальмівним зусиллям рекуперації можна керувати вручну. Для цього доступно до трьох ступенів інтенсивності рекуперації, перемикатися між якими можна за допомогою підкермових перемикачів. Щоб збільшити інтенсивність рекуперації, слід потягнути лівий підкермовий перемикач. Для зниження інтенсивності рекуперації потрібно потягнути правий підкермовий перемикач.
Автономна кліматична установка за потреби охолоджує або прогріває салон до початку подорожі, забезпечуючи підвищений кліматичний комфорт вже у момент посадки в автомобіль.
Запрограмувати чи активувати установку можна через меню налаштувань автомобіля в мультимедійній системі MMI або в зручному додатку myAudi, причому незалежно від того, чи заряджений автомобіль на відповідний момент часу. Можна обрати негайний запуск або вмикання за таймером. Крім цього, при відмиканні автомобіля за допомогою ключа з дистанційним керуванням можна запустити «короткочасну кліматизацію».
Пропонована як платна опція автономна кліматична установка «Комфорт» дозволяє додатково обирати бажану температуру та активувати перед виїздом підігрів і вентиляцію сидінь, підігрів керма й обігрів скла.
Індикатор запасу ходу відображає значення, визначене з урахуванням рівня заряду батареї, поточного температурного режиму та даних про енергоспоживання у нещодавньому минулому.
Через високу економічність автомобіля та електропривода деякі види опору руху у порівнянні з автомобілем з двигуном внутрішнього згоряння можуть відігравати непропорційно високу роль. Індивідуальні дані щодо енергоспоживання вашого автомобіля ви знайдете у додатку myAudi в розділі «Детальна інформація щодо комплектації / Технічні дані / Споживання».
На запас ходу особливо сильно впливають такі чинники:
– температура (холод/спека);
– стиль водіння/швидкість;
– тип шин (наприклад, зимові шини);
– стан дорожнього покриття (волога, сніг);
– додаткові споживачі (опалення, підігрів сидінь, обігрів заднього скла, кліматична установка тощо);
– завантаженість (пасажири, багаж);
– боковий та зустрічний вітер.
Дані щодо енергоспоживання вашого автомобіля ви знайдете у додатку myAudi в меню «Детальна інформація щодо комплектації / Технічні дані / Споживання».
У меню системи MMI потрібно обрати «Автомобіль / Заряджання та економічність», а тоді обрати пункт меню «Заряджання...», після цього відобразиться точна інформація про рівень заряду батареї у відсотках.
Крім цього, тут знаходиться індикатор функції відкладеного заряджання, за допомогою якого можна встановити цільовий рівень заряду. Шляхом тривалого натискання це підменю можна перенести в меню швидкого доступу, а також вивести на верхній рівень у додатку.
В умовах випробувального циклуWLTP Audi Q8 e-tron 55 quattro має запас ходу 582 км, а Audi Q8 e-tron 50 quattro — 491 км. Запас ходуAudi Q8 Sportback e‑tron 55 quattro становить 600 км, а Audi Q8 Sportback e-tron 50 quattro — 505 км.
Взимку запас ходу моделей Audi e-tron також цілком достатній для поїздок на великі відстані. Користування клімат‑контролем автомобіля влітку та взимку лише обмежено впливає на загальний запас ходу моделей Audi e‑tron.
У високовольтних батареях використовується різноманітна коштовна сировина, зокрема кобальт, літій та нікель.
AUDI AG надає гарантію на високовольтну батарею в нових автомобілях тривалістю 8 років або 160 000 км пробігу. Гарантія поширюється на дефекти матеріалів та виробничий брак. Так, ремонт високовольтної батареї можливий за умови його здійснення персоналом з відповідним рівнем кваліфікації (експертами з високовольтного обладнання).
Наші батареї являють собою ключовий компонент електромобіля, вирізняються преміальним рівнем якості і безпеки та розраховані на весь строк експлуатації автомобіля. Повернені батареї, наприклад з наших гібридних автомобілів із заряджанням від електромережі(Plug-in-Hybrid) або передсерійних моделейAudi e-tron ми переробляємо на різних підприємствах, що спеціалізуються на утилізації, з дотриманням вимог законодавства відповідних країн. Повторно використовувані високовольтні акумуляторні батареї також встановлюються у мобільних зарядних станціях Audi.